Proces tworzenia swojego designu marki

Tworzenie wpływowej marki zaczyna się od zrozumienia, co się ma do powiedzenia i zidentyfikowania kluczowych segmentów odbiorców. Dopiero wtedy można opracować ponadczasowy język wizualny i wyrazisty głos.

Od czego zacząć projektowanie designu marki

Branding to proces tworzenia wyraźnej nazwy, symbolu i projektu dla produktu lub usługi w celu stworzenia trwałego wrażenia na konsumentach. Dzięki temu klienci chętniej kupują produkty lub usługi, ponieważ są w stanie wizualnie rozpoznać branding w biegu. Umożliwienie im interakcji z nim w łatwy i niezapomniany sposób sprawi, że staną się wiarygodni. I to właśnie robi dobry branding, zakłóca status quo i tworzy wrażenie poprzez niezapomniane, autentyczne doświadczenie. Pierwszym krokiem do stworzenia silnej marki jest stworzenie identyfikacji wizualnej, która reprezentuje to, kim się jest i co się reprezentuje. Identyfikacja wizualna powinna być ponadczasowa, co oznacza, że nie będzie się zmieniać z upływem czasu.

Cele designu marki

Celem marki jest zapewnienie emocjonalnej więzi z klientem i jasnego wyobrażenia o tym, dlaczego powinien on kupić markę. Dzięki temu klienci, którzy dokonują zakupu, robią to wielokrotnie, czują się częścią społeczności i otrzymują największą wartość za swoje pieniądze. Proces projektowania marki rozpoczyna się od zdefiniowania docelowych odbiorców i rynków, a następnie zagłębienia się w ich mentalność i styl życia, aby stworzyć spostrzeżenia, które posłużą do stworzenia person. Poprzez szeroko zakrojone badania trzeba odkryć, co potencjalni klienci cenią najbardziej w życiu, co motywuje ich w pracy, w jaki sposób podejmują decyzje dotyczące produktów lub usług oraz jak możesz lepiej zaspokoić te potrzeby. Należy wykonać subtelne zmiany, które oddzielą markę od innych opcji na rynku, stając się ekspertem od tego, jak ludzie myślą i gdzie naprawdę leżą ich priorytety.

Odkrywanie designu marki

Projektowanie marki to proces odkrywania i wyjaśniania, jak można lepiej służyć marce. W swojej najbardziej podstawowej formie projektowanie marki to systematyczny proces przekształcania celu organizacji w spójną tożsamość, która coś znaczy na rynku i inspiruje do działania. Proces ten jest często określany jako pozycjonowanie marki i jest krytycznym elementem projektowania marki. Obejmuje on zdefiniowanie rynku docelowego dla konkretnego produktu lub usługi oraz jasne zrozumienie tego, co odróżnia firmę od konkurencji. Oznacza to również komunikowanie tych różnic tak, aby ludzie rozumieli, dlaczego powinni kupować właśnie w tej firmie, a nie u kogoś innego.